1138 linorytových grafík potlačených za 23 hodín

Prečo potrebujem veľa plachiet?

24.Apríla 2013 sa v Bangladéšskom meste Rana Plaza zrútila továreň s pracujúcimi, ktorí na tomto mieste ani nemali byť, keďže mala byť budova kvôli statike zatvorená. Pod hrozbou straty práce si tam však ľudia nakráčali a pre 1138 z nich to bol ich posledný deň.

 

Ak poznáš aspoň trochu moju tvorbu vieš, že s hľadiska grafík tlačených linorytom na rôzne textílie som sa od písania Nejebem na to na kadejaké tričká dostal k spolupráci so značkou Primát a ku Záplatám. Tie sú totiž takým mojim bojom s týmto obrovským textilným priemyslom, resp. so stavom v akom je.  Verím, že vďaka nim venuješ energiu svojmu oblečeniu a budeš si ho tak viac vážiť. Zároveň si vieš obzvláštniť všakovaké tričko či bundu a pre mňa je jednoduché ich presúvať a posielať. Nuž a lóve môžem posunúť ďalej na umenie a ďaľšie projekty.

 

V rámci tohto relatívne jednoduchého konceptu spojeného s mojou občasnou potrebou deštrukcie som sa rozhodol spraviť experiment spočívajúci v prepracovaní svojej osoby do vyčerpania, aké zažívajú ľudí pracujúcich vo Fast Fashion priemysle (fast fashion je v podstate princíp, kde kvantita prevyšuje kvalitu).  Je to pre mňa ako pietna spomienka na každého pracujúceho, tak meditačné dielo, performance s posolstvom.

V rámci Fashion Revolution Week (23.-29.4) som sa pokúsil potlačiť 1138 linorytových grafík na recyklované plachty a látky. Z pôvodného plánu vyskúšať toto množstvo vytlačiť za jeden týždeň, som sa rozhodol tlačiť všetko za jeden deň. V jednom kuse. Plán bol teda začať o 00:01 a pokračovať až kým dielo nedokončím. Priebeh práce som dokumentoval a tu je pár útržkov z jeho priebehu.

 

Celá „kolekcia“ je momentálne v Nitre a čaká na svoje ohodnotenie, keďže som dielo spojil so školskou tvorbou. Následne by som ju rád vystavil v podobe „otapetovania“ celej miestnosti niektorého výstavneho priestoru. Okrem možnosti vidieť všetky grafiky pokope majú totiž všetky aj atypický a pomerne nepríjemný zápach tvorený syntetickou farbou, ktorú som použil. Použitie tejto chemickej farby bolo súčasťou konceptu, keďže farba používaná pri farbení bežne predávaných textílií je podobný humus.

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.